dag 34 Christchurch ( 54 km)

8 januari 2015 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Voor vandaag was het een makkelijke rit van maar 54 km naar Christchurch. Na de lunch vanmorgen zijn we rond 9.00 uur vertrokken na Christchurch naar onze laatste hotel van deze reis. We hebben de route een klein beetje aangepast anders waren we al heel snel bij het laatste hotel. Rond 11.00 uur kwamen we bij het hotel aan het was op vijf minuten lopen van het vliegveld. Naar dat we ons hadden ingecheckt  en de koffers op de kamer hadden gelegd. Zijn we naar het Antartic  Centre gegaan daar was een tentoonstelling over hoe het er op Antarctica aan toe gaat. Christchurch is het vertrekpunt voor veel expedities naar de Zuidpool. Zo hebben we de vliegtuigen gezien waar ze mee die kant op vliegen. Dat waren speciale vliegtuigen met niet alleen wielen om te landen maar ook ski's om daar in de sneeuw te landen. Zo hebben we nog een rondje mee mogen rijden met de rups voertuig wat ze daar als vervoersmiddel gebruiken. Er was een speciale baan aangelegd met wat hindernissen die ze ook op Antarctica tegen kwamen. De rit duurde maar tien minuten maar wel leuk om mee te maken. We zijn toen weer binnen naar de tentoonstelling gegaan daar was te zien wat er allemaal gebeurd op Antarctica en welke dieren er allemaal leven. Zo hebben we de tekenfilm Happy Feet gezien de korte 3D versie van 20 minuten die was gebaseerd op Antarctica. Daarna was er ook een korte film van 20 minuten over het leven op Antarctica dat was wel heel mooi om te zien. Na ons bezoek aan het Antartic Center zijn we wat gaan eten bij de Mc Donalds iets verder op. Naar het eten zijn we de auto afgaan tanken. De afspraak met het verhuurbedrijf was dat we hem met een volle tank zouden inleveren. Na het tanken zijn we nog even terug naar het hotel gereden om de laatste spullen uit de auto te halen. Toen alle spullen uit de auto waren zijn we hem ingaan leveren dat was ook op het vliegveld. Het was even zoeken waar we de sleutel in konden leveren. Moesten we hem binnen bij de balie  op het vliegveld van het verhuurbedrijf inleveren. Omdat we toch tijd genoeg hadden hebben we nog maar een rondje gelopen op het vliegveld om te kijken waar we de volgende dag moesten zijn. Na het rondje op het vliegveld te hebben gelopen zijn we weer naar het hotel gegaan. Bij het hotel aangekomen hebben we voor de volgende morgen maar een busje besteld dat ons naar het vliegveld zou brengen. Het was te voet ook nog wel te doen maar met de man drie koffers vonden wij het toch makkelijker met het busje. Toen zijn we gaan eten in het hotel en daarna nog een keer een rondje gelopen. De laatste avond in Nieuw-Zeeland is aangebroken we hadden nog wat tijd om het reisverslag bij te werken. En daarna op tijd  na bed want de volgende dag moeten we er om 4.00 uur weer uit.