dag 21 Hokitika 2e kerstdag

26 december 2014 - Hokitika, Nieuw-Zeeland

Nadat we hebben uitgeslapen zijn we weer terug gereden naar de Ahtur's Pass national park om daar bij een informatie kantoor die vandaag weer open zijn, wat informatie op te vragen wat voor  wandelroutes er zijn. We gingen voor een tocht van drie uur er werd wel bij gezegd dat je een goede conditie moest hebben. En het zou aan het eind van de middag gaan regenen maar dan zouden wij al weer terug moeten ziijn. Eenmaal aan de tocht begonnen ging het in het begin goed, de paden waren vrij goed begaanbaar maar verder naar boven werd het wat minde ren een stuk steiler.  Na een paar  keer gerust te hebben liep arion een heel stuk voor mijn ( frank) uit.  Ik heb nog wel een stuk verder gelopen maar heb toen als nog de moed opgegeven. Na een telefoontje bleek arion al boven te zijn en  heb ik op hem gewacht en zijn we weer naar onderen gelopen. Op de terug weg zijn we nog even naar de Panncake Rocks Blowholes geweest. Dit is een plaats waar de zee op de rotsachtige kust beukt en allerlei rare vormen in de rotsen slijt.  Naar dat we nog boodschappen hebben gedaan zijn we gaan eten en weer terug gaan naar het hotel.