dag 30 Twizel (354 km)

4 januari 2015 - Twizel, Nieuw-Zeeland

Vandaag moesten we er vroeg uit voor het gezamenlijke ontbijt dat was namelijk al om 7.30. Na het ontbijt hebben we afscheid genomen van de familie waar we twee nachten hebben geslapen. We zijn rond 8.30 uur weggereden naar onze volgende plek naar een uurtje rijden kwamen we langs nugget point daar zouden we zeeleeuwen moeten kunnen zien maar die waren er niet maar wel zeehonden gezien. Na deze korte stop zijn we weer verder gegaan. Omdat we van deze route die we vandaag gaan rijden een stuk al een keer meer hadden gereden hebben we besloten om de route wat aan te passen. Komen we nou door een soort prairie achtig gebied wel mooi om te zien zo ver als je kon kijken was als uit gedroogd  en rotsachtig. Nadat we een keer op de kaart hadden gekeken waar we nou precies reden besloten we een keer een gravel weg te pakken. Eerste stuk was goed te rijden maar naarmate we verder kwamen werd het een rit door de bergen op niet al te brede wegen, je moest niet te veel tegenliggers tegen komen. Onderweg liepen de koeien en schapen gewoon op de weg we zijn ook nog een paar huizen tegen gekomen. De tomtom was ook even de weg kwijt hij wilden continue omdraaien maar naar 2 uur over de gravel te hebben gereden waren we weer in de bewoonde wereld. Vanaf hier was het nog 60 km rijden onderweg zijn we nog gestopt bij een rotswand waar volop tekeningen stonden van de Maori's, de oorspronkelijke bewoners van Nieuw-Zeeland. Het dorp Twizel is vroeger ontstaan toen ze met het bouwen van de  waterkering zijn begonnen  die werden gebruikt om energie op te weken. Toen ze daar mee klaar waren hebben mensen er toch een permanente verblijfplaats van gemaakt en dient het nu als uitval plaats naar  Mt Cook, de grootste berg van Nieuw-Zeeland. Rond 17.30 uur kwamen we aan  bij het hotel na te zijn ingecheckt en de spullen naar de kamer te hebben gebracht konden we in het hotel ook eten dus dat hebben we maar gedaan omdat we de rest van de dag nog niet zo veel hadden gegeten. Het was deze keer een buffet het was een heel goed buffet als zag er goed uit. Na het eten ben ik ( frank) nog bij een forellen kwekerij wisten kijken dat was vijf minuten rijden van het hotel. Ze hadden in het afwateringskanaal  van gletsjer water,  kooien liggen en daar kwekten ze de forellen. Na wat foto's te hebben gemaakt ben ik weer terug gegaan naar het hotel en hebben niets meer gedaan die avond.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade