dag 31 Twizel

5 januari 2015 - Twizel, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen was er weer een onbijt buffet waar we weer lekker van hebben gegeten.Het buffet was geopend tot 09.30 uur  en daarna beginnen ze ook echt met opruimen. Maar wij waren mooi optijd klaar met eten toen zijn we nog even terug op de kamer geweest. Rond 10.00 uur zijn we vertrokken naar Mt.Cook de grootste berg van Nieuw-Zeeland. Het was ongeveer een uurtje rijden. Onderweg kwamen we al langs een heel groot meer met mooi blauw gletsjer  water wat van de gletsjers komt het meer was wel meer dan een 1 kilometer breed een wel 50 km lang Aangekomen bij de Mt.Cook hebben we eerst een korte wandeling gedaan van een uur. We zouden paar kleine meertjes tegen moet komen met mooi blauw  gletsjer water maar het was groen in plaats van blauw dat kwam omdat er niet genoeg vers water bij kwam. We zijn nog iets verder gelopen tot we een pad tegen kwamen wat weer terug ging richting parkeerplaats. We hebben tussendoor bij het restaurant wat bij de Mt Cook zat nog wat gegeten. Daarna zijn nog iets verder gereden daar was een camping aanwezig en daar hebben we de auto geparkeerd vanuit daar  kon je verschillende loop routes volgen.Wij kozen voor een route van 3 uur in de route zaten drie swing bruggen. Het was een hele mooie route, de swing bruggen hingen over de meertjes waardoor het gletsjer water naar beneden ging de eerste brug hing nog vrij stil de tweede die bewoog al wat meer door de wind want het waaide af en toe best hard.  En nummer drie ging nog wat meer open neer door de wind vanaf daar was het nog tien minuten lopen tot het einde. Op het eind kom je bij een gletsjer uit die langzaam aan het smelten was het punt waar wij stonden daar was de gletsjer nog in 1990 en 25 jaar later is hij ongeveer 500 meter gekrompen. Naar wat foto's te hebben gemaakt zijn we weer aan de terugweg begonnen.  Na anderhalf uur waren we weer terug bij de auto. Daarna zijn we weer na het hotel gereden, aangekomen bij het hotel zijn we eerst maar gaan eten. Er was deze keer geen buffet. Je kon deze keer iets van de kaart kiezen, we moesten wel snel iets kiezen want er zou een grote groep komen eten en anders moesten we  anderhalf uur wachten. Nadat we onze keuze hebben doorgegeven kregen we vrij snel ons eten we hebben ook nog maar een toetje besteld dat zou wel een half uur kunnen duren vanwege die groep. Toen we het toetje kregen was het niet helemaal wat we bedoeld hadden maar goed we hebben het toch opgegeten wat we lusten en toen maar afgerekend.  En toen weer naar de kamer gegaan en toen was het weer avond.Er ging die avond nog wel het brand alarm af en paar minuten later hoorde we de brandweer weg rijden er was een natuur brand het was niet zo heel ver van ons vandaan. Het is daar in de omgeving heel erg droog dus de kans op brand was er ook groot.