dag 32 Little River 310 km

6 januari 2015 - Little River, Nieuw-Zeeland

Vandaag ging onze reis naar Little Rivier. Het plaatsje ligt net buiten Christchurch dat is een vrij grote stad. Omdat we nou weer bepaalde de stukken van de route al een keer hadden gereden besloten we om en andere route te nemen. Deze keer kwamen door een gebied waar veel landbouw aanwezig was onder andere aardappels, graan, erwten, graszaad. Het viel ons wel op dat er veel pivots stonden waarmee  ze water geven. Het werkt eigenlijk heel simpel de water aanvoer  die staat op een vast punt daaraan vast zit een stellage met sproeiers met wielen eronder. En die rijd heel langzaam rond hij doet er een paar dagen over om rond te gaan. Je zag ook wel slangenhaspels staan maar er stonden toch wel meer pivots.  Als er veel beregend moet worden is eigenlijk geen goed teken maar hier hadden ze geen keuze of watergeven of er groeit niets. We zijn weer gearriveerd op ons slaapplaats voor twee nachten. Het is deze keer wat anders als een hotel. Er was geen receptie aanwezig.  Het was zelf bediening er hing een kluis met een cijferslot.  We hebben een code van te voren gehad die moest je intoetsen dan ging de kluis open en licht er een envelop met de sleutel en wat instructies in . We sliepen in een om gebouwde graansilo hij was van alle gemakken voor zien. In totaal stonden er 9 stuks van ze waren pas in 2011 gebouwd. Het zag er heel leuk uit nadat we de koffers weg hadden gezet zijn we een dorp verder op wat gaan eten dat was een half uur rijden. Het dorp waar wij zaten daar was een benzinepomp, restaurant, en een paar kleine winkeltjes maar die zijn allemaal om 5 uur dicht dus we hadden geen keuze. Het dorp waar we gingen eten lag langs een bay.  Er was ook nog een haven aanwezig vanuit de haven werden veel excursies gedaan naar dolfijnen. Om dat wij nog niets hadden voor de volgende dag zijn we langs een soort vvv kantoor gegaan en daar kon je maar kiezen wat je wilden gaan doen. We hebben gekozen voor een dolfijnen excursie met een klein gezelschap.  We werden de volgende dag verwacht om 10.15 uur bij de pier. Nadat we de excursie geregeld hadden en gegeten te hebben zijn we weer terug gereden en toen was er weer een dag voor bij.