dag 33 Little River

7 januari 2015 - Little River, Nieuw-Zeeland

Onze eerste nacht slapen in een graansilo zit erop voor het ontbijt zijn we bij het lunchroom naast ons gegaan. Naar de lunch stond er om 10.15 uur een excursie naar dolfijnen op het programma. We werden opgewacht door  Tony & Cynthia Muir met de hun boot  en nog 15 andere gingen we op zoek naar dolfijnen. Onderweg naar de dolfijnen zijn we verschillinde vogelsoorten tegen gekomen die zaten daar te broeden op de rotsen langs de Bay waar wij in vaarden. De eigenaren van de boot hadden ook een klein hondje bij en als die voor op de boot kwam dan zouden er dolfijnen moet zitten het heeft even geduurd voor we ze zagen. Maar het wachten werd beloond het waren er in het begin maar twee maar toen we op terug weg waren werden het er meer het was heel mooi om te zien dat ze net voor de boot uit zwommen. In de tussentijd ook nog wat pinguïns in het water gezien maar dat was lastig om die op de foto te krijgen. Toen we bijna weer terug bij de haven waren kwamen er nog een paar dolfijnen net voor de boot zwemmen. Terug op de kade zijn we in het centrum nog wat gaan eten en nog een rondje gelopen door het centrum . We wilden nog langs een tuin rijden waar heel veel verschillende spreuken te zien waren maar naar lang zoeken hebben we hem niet gevonden en de moed maar opgegeven. We zijn toen maar weer terug gereden naar onze graansilo. Naar een paar uur rustig aan te hebben gedaan hadden we besloten om een broodje gezond te gaan eten bij de Subway omdat er verder niets meer open was.  Het was alleen een half uur rijden maar dat was niet erg het was lekker rustig op de weg. Bij terug komst in de graansilo was de avond weer voorbij.