dag 13 vertrek naar rotorua 175 km naar noorden

18 december 2014 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Vandaag richting Rotorua 175 km noordwaarts. Het regent een beetje maar ja we gaan verder. Onderweg in taupo vinden we de eerst vulkanische activiteiten. Je ziet overal uit de grond zwaveldampen en stoom ontsnappen. Ze proberen hier zelfs grootschaling warmte van te winnen. Eerst zijn we naar een klein parkje geweest met allerlei vulkanische dampen en kleuren. Het lekt een hobbitachtig parijsje. Daarna zijn we naar de craters of the moon geweest. Dit was een veel groter park met enorme gaten in de grond. Je zag de grond borrelen  en de zwavelgassen kwamen overal uit de grond. Het was een zeer netjes aangelegd park zodat er geen ongelukken konden gebeuren. Je zag overal in de grond gaten zitten waaruit ooit of nog steeds vulkanische activiteiten plaats vonden.  Daarna hadden we nog even een tijd over en zijn we naar een derde park gereden 50 km verderop.  Hier moesten we eerst een meer over steken met de boot en kwamen we uit zo leek het op een grote lava stroom uit de bergen. Deze is gevormd door de mineralen afzettingen van allerlei onder grondse activiteiten.  Hier waren ook nog steeds geisers actief en borrelde overal warm/heet water omhoog. Sommige stukken waren net grote gletsjers,  zo wit was de afzetting. Na nog wat rond gelopen  te hebben zijn we richting nova hotel vertrokken. Dit was een zeer luxe hotel met als gevolg dat alles zeer veel geld kostte. Dit zagen we niet zitten en zijn  we maar in de etenshal wisten eten en een beetje internetten. Daar was het internet bij het eten in begrepen.