dag 27 Otage Peninsula

1 januari 2015 - Otago Peninsula, Nieuw-Zeeland

Na een rustige oud en nieuw, hebben we vanmorgen toch maar uitgeslapen. En zijn we om 9.00 uur maar gaan ontbijten in het bijgebouw van het kasteel.   Na het ontbijt zijn we weer terug gegaan naar de kamer en hebben we de rest van de tijd rustig aan gedaan. Arion heeft in de de tussen tijd het reisverslag weer bij gewerkt. En ik  (frank) ben nog even naar het strand geweest 10 minuten van het kasteel en ben daar een stuk het strand op gelopen er  waren ook nog wat zeehonden te zien van heel kort bij. Bij terug komst op de kamer ben ik nog even op het balkon in de zon gaan zitten maar te lang om er s'avonds geen last van te hebben dat wordt weer een paar dagen after sun smeren. Het eind van de middag stond er om 16.00 uur een excursie gepland naar de ''Konings ''Albatros, Zeeleeuwen, "Geeloog"Pinguin". Met een bus werden op het kasteel opgehaald, onderweg daar naar toe zijn we al verschillende andere vogels tegengekomen. Er was ook een gids aanwezig die uitleg gaf over die vogels . Naar een uur rijden kwamen we aan bij de broedplaats van de albatros,  daar kregen we binnen in een zaaltje uitleg over het leven van de albatros. De Albatros is de grootste van alle zeevogels. Van de tip van de snavel tot het uiteinde van de straat kan de lengte tot 1.20 meter zijn en de vleugelwijdte kan tot 3.30 meter zijn. De broedkolonie van Taiaroa Head is de enige kolonie op de wereld die op het vasteland is. De Nieuw-Zeelandse afdeling van natuurbescherming is verantwoordelijk voor het welzijn van de vogels in deze kolonie en  het dankzij deze toegewijde werknemers dat de populatie van deze kolonie blijft groeien, in tegenstelling tot de algemene trend.Naar het broed gebied van de Albatros gingen we nu naar het "broed" gebied van de " GEELOOG" pinguins, dat was weer een half uurtje rijden. Eenmaal aangekomen gaan we opzoek naar de pinguins.  We kunnen ze zien vanuit een uitkijkpost op het strand. Dan komen er een paar de zee uit waggelen, dat is wel heel mooi om te zien. Als ze de zee uit zijn, gaan ze naar hun broedplaats in de rots wand. Toen we terug liepen zagen die in de bosje ook nog een pingiun op het nest zitten. Toen we van de pinguin afkwamen zijn we ook nog langs een kolonie zeehonden gegaan. Er zaten er genoegen volwassen en heel veel jonge zeehonden onderaan op de rotsen. Toen zijn we weer naar de bus toe gegaan en aan de terugreis begonnen van een uur. Terug aangekomen bij het kasteel ondertussen al 22.00 uur was er niets meer open om nog wat te eten dus zijn we maar aan de chips gegaan die we bij hadden.