dag 28 Purakaunui, Catlins

2 januari 2015 - Purakaunui, Nieuw-Zeeland

Vandaag vertrekken we richting purakaunui. Omdat dit maar een rit is van 140 km besluiten we om te rijden via het zuidelijkste puntje van nieuw zeeland. Dit betekent wel dag de rit meer dan vijf uur gaat duren. We rijden via allerlei binnenwegen door het agrarisch gebied. Na hier en daar foto's te hebben gemaakt van allerlei agrarisch activiteiten gaan in plaatsje Gore eten bij de mac. We proberen  zo even wifi te krijgen want dit is al dagen een probleem voor frank. Maar dat mislukt ook hier weer voor ons beide, dan maar weer verder. Eerst even tanken want de weg naar zuiden staat bekent om de weinige of geen tankstations. We reden daarna gelijk door naar slope point. Via allerlei grindwegen belanden we uiteindelijk bij slope point. Na 20 minuten lopen zijn we op het zuidelijkste puntje van het zuider eiland.   Vanaf hier is ruim 4800 km naar de zuidpool of 5100 km naar de evenaar. En dan te bedenken dan we ruim 11000km van huis zijn. Via de kustweg rijden naar onze volgende slaapplaats. Tegen vijfen komen we aan op green farm.  Ze staan al op ons te wachten. De familie burgess is een familie bedrijf dat vooral uit schapen en herten bestaat.  De beide zonen runnen nu de farm met beide een eigen kudde schapen van ongeveer 3000 stuks. Ze hebben ongeveer 250 herten deze lopen op vaders grond die beide zonen huren  van vader. De eigenaars van green farm lopen richting de 70 en verhuren 3 kamers aan gasten. De eerste nacht waren er ook nog 4 duitsers. Allen besluit met zijn pickup even de kuddes schapen en herten achter zijn huis  aan ons te laten zien. 7.30 is het avondeten klaar en kunnen we met zijn alle gaan eten. Het is soort lopend buffet wat ze gemaakt hebben. Na wat gegeten en geouwehoert te hebben zowel in engels als duits is het al weer bed tijd. Maar omdat er weer geen wifi is besluiten we nog even naar de purakaunui waterval te lopen. Na 45 minuten zij  we weer terug en gaan we naar bed , weer een dag voorbij, wat gaat het allemaal snel.