dag 11 Owhango ( Blue Duck Station )

16 december 2014 - Owhango, Nieuw-Zeeland

Onderweg naar het volgende slaapplaats zijn we verschillende keren gestopt om wat dingen te ondernemen.  De eerste stop was in een nationaal park daar liggen twee vulkanen. Een van de van de twee is een aantal jaren geleden nog een paar keer actief geweest. Het was goed te zien tot waar de lava is gekomen  daar groeide nog niet veel planten.   Je kon een tocht naar de krater maken onder begeleiding van een gids maar dat was s' morgens om 8.30  al en daar waren wij te laat voor. Omdat het een wintersport plaats was kon je ook met de skilift een heel eind omhoog niet tot de krater maar wel ver genoeg om in de sneeuw uit te komen. Naar wat te hebben rondgelopen in de sneeuw hebben we de lift weer naar beneden genomen. Halverwege stopte de lift nog een keer en kon je als je dat wilde het laatste stuk lopen en dat hebben wij gedaan. Eenmaal bij de auto aangekomen zijn we naar het dorp toe gereden. Daar hebben we een mountainbike gehuurd en met het de bedoeling om van de berg af te fietsen.  We werden met een busje naar boven gereden toen zijn we daar afgezet. En moesten we met onze mountainbike naar beneden fietsen ongeveer 14 km. Onderweg zijn we nog een keer gestopt bij een waterval en hebben toen de rit naar beneden weer voortgezet. Het was wel continu bij remmen om er voor te zorgen dat je niet uit de bocht vloog. Naar veilig onderaan de berg te zijn aan gekomen hebben we de mountainbike in   geleverd. Ondertussen was het al vier uur en we moesten nog drie uur rijden naar onze slaapplaats. De eerste twee uur was de weg nog vrij normaal maar het uur weg de weg smaller en was het een heel geslinger door de bochten. De laatste 10 km was gravel weg en het aantal huizen langs de weg werd ook heel snel minder. Ten lange laatste  aangekomen bij ons vakantiehuis middenin de bergen. Het was eigenlijk een familie huis je kon er makkelijk met 6 man slapen. Nu hadden we alle twee een kamer naar keuze. Verder was als aanwezig in het huis behalve tv, Internet, telefoonverbinding en eten. ( daarom konden we geen verslag schrijven).  Naar wat gegeten te hebben wat we uiteraard onderweg al hadden meegenomen, hebben we het kampvuur maar aangestoken en zo konden we nog wat langer buiten zitten na een paar pilsjes gedronken en de sterren te hebben gezien zijn we maar naar bed gegaan. Het was er verder muis stil er zaten wel  veel muggen buiten.