dag 16 De oversteek naar zuider eiland.

21 december 2014 - Motueka, Nieuw-Zeeland

Vandaag vroeg eruit om de pont van 8.30 te halen. Eerst moet we snel uitchecken en dan auto terug brengen. De car rentals waren even moeilijk te vinden, maar ruim 3000 km te hebben gereden kunnen we hem eindelijk achterlaten en inchecken voor de oversteek. Onze koffers gaan net als op het vliegveld op transport banden de boot in. Stip half negen vertrek de ferry om 92 km verop aan te meren in Picton. Het is een tocht die begint in een baai, tussen de eilanden door de zee op. Na ruim 3 uur gevaren te hebben en onze koffers te hebben verzameld gaan we op zoek naar onze andere auto. Hij staat netjes klaar. Het is in deze tijd van jaar onmogelijk om zonder recevering een auto te huren. Daarna eten we wat en gaan richting motueka ruim 160 km verop naar het westen. Deze streek staat bekend om Abel Tasman National Park vernoemt naar de eerst blanke die dit eiland aandeed. Natuurlijk een nederlander. Het park staat bekend om mooie stranden en prachtige bossen. S'avonds nog even een trip geboekt voor de volgende dag. Het motel is zeer rustig en van alle gemaken weer voorzien zoals wij het graag zien.  Even aan reisverslag werken en dan rust.