dag17 motueka

22 december 2014 - Motueka, Nieuw-Zeeland

De trip voor van dag was een sportieve trip. We werden vanmorgen om 9 uur verwacht  bij de strandtent van het bedrijf Wilsons Abel Tasman Cruise, Walk, Kayak. Je kun uit verschillende opties kiezen . Het Abel Tasman park bestaat uit verschillende stranden.  Wij hebben de optie gekozen om met de boot op een strand genaamd anchorage bay afgezet te worden en van daar met nog 4 andere plus gids een tocht van ongeveer drie en half uur met een tweepersoons kayak en daarna terug te lopen naar de pickup point. Naar dat we de instructies hebben gehad en alle spullen die je mee wou nemen droog te hebben opgeborgen gaan we de zee op. In het begin is het nogal wennen je gaat alle kanten op behalve de goeie. Het is best lang goed gegaan maar het noodlot sloeg toe we zijn gekapseisd. We zijn veilig uit de Kayak gekomen en toen we van de schrik waren bekomen zijn we weer in de Kayak geholpen door de gids. Alleen arion was zijn bril kwijtgeraakt, na nog een stuk te hebben gevaren zijn we bij een strand aangemeerd en hebben daar wat gegeten, daar moest je zelf voor zorgen. Naar een uur te hebben uitgerust en wij weer wat zijn opgedroogd gaan we weer verder. Met een nat pak was het niet echt warm wij waren daarom ook blij dat en winddicht jack kregen en we weer verder gingen. De terugweg naar het strand waar we zouden eindigen was een stuk makkelijker. We moesten een halve kilometer de zee oproeien en toen zijn we met alle kayaks naast elkaar gaan liggen en werd er een zeil aan vast gemaakt en zo zijn we naar het strand terug gezeild. Daar aangekomen hebben we al onze spullen uit de Kayak gehaald en de kayak opgeruimd te hebben konden we verder. We hadden er voor gekozen om het laatste stuk terug naar het punt waar we werden opgehaald te gaan wandelen. Het was ongeveer anderhalf uur lopen onderweg kwam je nog een mooie waterval tegen met een pool waar je nog kon zwemmen.  We liepen langs de kust af eenmaal aangekomen bij het ophaal punt moesten we even wachten voor de boot er was. Eenmaal terug aan wal en bij de auto zijn we onderweg nog wisten uit eten bij de McDonald's. Terug bij het motel hebben we de kleren van die dag gewassen dat is ieder keer weer de vraag of als goed werkt hier.