dag 20 Hokitika 242 km ( 1e kerstdag )

25 december 2014 - Hokitika, Nieuw-Zeeland

De rit van vandaag was ongeveer 242 km naar Hokitika dat is een plaats langs de west kust. Om daar te komen zijn we via de Arthurs Pass gereden. De Arthurs Pass National Park is bijna 1200 km2, en daarmee het 4e grootste nationale park van Nieuw-Zeeland en het ligt midden in de Southern Alps. Het leek heel veel op de alpen, besneeuwde bergtoppen, watervallen, wilde rivieren, alpenweide. In het park zelf waren alle informatie kantoren  gesloten vanwege 1e kerstdag. We zijn nog een keer gestopt en naar een waterval toe gelopen het was ongeveer 1uur lopen op en neer. Terug bij de auto hebben besloten om maar naar het hotel te rijden we konden niet meer terug het park in rijden omdat we krap in de benzine zaten. Onderweg waren alle benzinepompen dicht die we tegen kwamen. Eenmaal bij het hotel was de belangrijke vraag  of we daar s'avonds ook konden eten.  We hadden gelukkig de mogelijkheid of om 17.30 of 19.30. De keuze was vrij snel gevallen op 17.30. Omdat we vrij vroeg in het hotel waren om 15.00 uur zijn we eerst een benzinepomp gaan zoeken in het dorp die wel open was. Daarna zijn we terug gegaan naar het hotel en na nog wat te hebben gerust, was het intussen 17.30  geworden. Toen zijn we naar het restaurant gegaan van het hotel en daar was netjes een tafel  gereserveerd met ons naam erop en konden we aan ons kerstmenu beginnen. We konden kiezen of we binnen wilde zitten of buiten omdat het nog 23  graden was, zijn we  buiten gaan zitten.Het  was een lopend buffet je kon beginnen met tomatensoep, daarna was er keuze uit verschillende soorten vlees van beenham, beefstuk, kalkoen, diverse soorten groenten en salades. En als laatste het dessert  van verschillende soorten ijs en vruchten. Naar het kerstmaal hebben we nog een strand wandeling gemaakt omdat ons hotel recht aan zee ligt. Toen we terug bij het hotel waren hebben we nog wat gedronken op de kamer en nog wat foto's gemaakt van de zonsondergang aan zee. Toen zat 1e kerstdag er al weer op.