dag 23 Fox Glacier/ Queenstown 330 km

28 december 2014 - Fox Glacier, Nieuw-Zeeland

Toen we vanmmorgen wakker werden en buiten keken zag het ervoor ons niet te best uit dachten wij,  het was nogal mistig. Nadat we hadden gegeten, werden we om 8 uur verwacht bij  het kantoor van Fox, daar hadden wij een helikopter vlucht geboekt van ongeveer 30 minuten boven de gletsjers.We hadden zelf verwacht dat het niet door zou gaan vanwege mist. Maar ze hadden goed nieuws voor ons de vlucht ging door. Na dat we de veiligheids instructies hadden gehad werden we met een busje iets  verderop naar de helikopter gebracht. We zijn over verschillende gletsjers gevlogen Tasman Clacier, Mt Tasman, Mt Cook, Franz Jozef Clacier, Fox Clacier. We hebben tussendoor nog een landig gemaakt op een van die gletsjers van 5 minuten.  Je kon wat foto's maken en er werd een foto gemaakt met ons en de helikopter op de achtergrond.  Naar ruim 30 minuten vliegen waren we weer terug en zijn we weer netjes bij het kantoor van Fox afgezet. We zijn toen weer terug gereden naar ons hotel hebben daar nog wat gegeten en wij dachten het regent ondertussen toch we houden even een rust moment. Maar om 11 uur werd er op de deur geklopt het was de hotel eigenaar hij vroeg wanneer wij gingen uit checken.  Wij dachten dat wij er twee nachten zouden blijven maar hij zei maar 1 nacht. Nadat wij onze  papieren  hadden nagekeken had hij gelijk.  Het was een nacht in plaast van twee. Dus wij al onze spullen weer ingepakt en de sleutel te hebben ingeleverd stond ons nog een rit van vier en half te wachten naar queenstown.  Dat was niet helemaal onze planning maar naar vier en half uur te hebben gereden door mooi afwisselend  landschap, kwamen op plaats van bestemming. Naar dat we onze spullen op de kamer hebben gezet hadden we nog een rondje door de stad gelopen en toen was het weer bedtijd.