dag 24 Te anua ( 180 km)

29 december 2014 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Na 1 nacht in queenstown te hebben geslapen vertrekken we verder naar zuiden naar plaatsje Te anua.  Te anua staat bekend als de toegangspoort tot de fiordland national park. Net na de middag komen we aan in Te anua. We moeten snel beslissen welke excursies we willen doen ivm met de drukte. We willen graag naar de milford sound en dan met de boot  het water op. Maar de rit op en neer is al 5 uur + 3 uur varen. Naar wat op neer gebeld te hebben lukt toch nog om morgen mee te kunnen met de boot, erna toe rijden doen we zelf wel. Dus voor na de  middag iets anders zien te  plennen. We besluiten met jetboot de rivier de anduin op te gaan. Op deze rivier zijn verschillende film locaties van de film lord of rings te zien. Om vier uur vertrekken we met de jetboat de rivier op. Het park mag alleen met een vergunning via water worden bevaren. Tevens voor het vissen heb je vergunningen nodig, dit alles om het gebied te beschermen. Het is een prachtig gebied langs en op de rivier. In de film de lord of the rings is totaal 1 minuut en 10 sec dit gebied te zien waarover ze 3 maanden hebben gefilmd. Na ruim1,5 uur zijn we weer terug. Na wat te hebben gegeten gaan we vandaag op tijd naar bed, immers morgen willen we om 7 uur weg zijn.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl